ustalanie celów w biznesie

Plan finansowy z innej strony?

Przeczytasz w 2 minut

Plan finansowy to podstawa Twoich działań, jeśli chcesz cokolwiek osiągnąć w swoim biznesie. Dzisiaj proponuję Ci rozpoczęcie planowania od tego, co zwykle wyliczasz na końcu.

Pobudka!!!!!

Najwyższy czas skończyć żyć wakacjami i wrócić do myślenia o dniu dzisiejszym. I jutrzejszym.

Dzisiejszy dzień jest mniej więcej znany, ale co przyniesie jutro… zależy od Ciebie!

Dlatego już dzisiaj proponuję – zacznij planować, co będzie działo się z Twoją firmą w przyszłym roku.

Tak, wrzesień to najlepszy moment na rozpoczęcie takich planów. Wiesz już mniej więcej, jak zakończy się ten rok, widzisz, co się dzieje na rynku, jakie są perspektywy. Z drugiej strony – jest jeszcze sporo czasu, jeśli chcesz wprowadzić jakieś zmiany.

Zwykle w takich razach słyszę, że po co planować, przecież to wróżenie z fusów, przecież i tak nie wiadomo, co przeniesie rynek, że niewiele zależy od Ciebie… itd.

Ludzi sukcesu odróżnia od pozostałych między innymi to, że ci pierwsi stawiają sobie cele, przekuwają je na plany i starają się te plany zrealizować.

Pozostali nie robią planów, nie wiedzą dokąd zmierzają i efekt jest taki, że drepczą w miejscu.

Celuj w słońceJak ktoś kiedyś powiedział „Celuj w słońce, nawet jeśli nie dotrzesz aż tam, to w najgorszym razie wylądujesz na księżycu“.

Jeśli nie wycelujesz w słońce, to szansa dotarcia choćby na księżyc jest żadna.

Spróbuj choćby raz. Zrobić sobie plan, wracać do niego w trakcie roku, sprawdzać ile udało się osiągnąć, a po roku ocenić, czy było warto.

Jeżeli podejmujesz wyzwanie, to proponuję Twój plan finansowy zacząć tym razem nietypowo. Zamiast tradycyjnie, od obrotów i sprzedaży, zacznij…. od dołu.

Zaplanuj sobie, jaki zysk by Cię satysfakcjonował, żebyś mógł uznać najbliższy rok za udany. Ile, po odliczeniu podatków i wszelkich kosztów powinno pozostać w Twojej / firmowej kieszeni.

Następnie zaplanuj koszty – ile musisz wydać, na co, gdzie należałoby wydawać więcej, ale do tej pory oszczędzałeś, jakie działania uważasz, że należy podjąć, ile one muszą kosztować….

Kiedy dodasz pierwsze do drugiego – otrzymasz kwotę obrotów, jakie musi mieć Twoja firma, żeby plan się ziścił. Porównaj to z obecnymi obrotami. To dużo więcej, czy mało?

Co musiałbyś zrobić, żeby takie wyższe obroty osiągnąć? Czy zaplanowałeś to w kosztach?

Jeśli potrzebujesz pomocy, to daj znać.

 

Fot.: © fergregory / Fotolia

Twoi znajomi też powinni to przeczytać? Śmiało, daj im znać!
Posted in Zarządzanie finansami, Organizacja i zarządzanie and tagged , .