Polityka prywatności i plików cookies

www.camina.pl

Nazywam się Marta Łazar i bardzo cenię Twoją prywatność.

Dlatego nigdy nie udostępniam ani nie sprzedaję nikomu Twoich danych osobowych i gromadzę tylko te informacje, które są mi niezbędne, aby móc skutecznie prowadzić tą witrynę i bloga, prowadzić moją działalność gospodarczą oraz dzielić się z Tobą wiedzą na temat prowadzenia biznesu, strategii biznesowych i zarządzania małą firmą.

Informacje osobowe (np. imię, nazwisko i adres e-mail) zbieram tylko i wyłącznie, jeśli uzyskam na to Twoją wyraźną zgodę. W każdej chwili możesz te dane modyfikować lub zgodę cofnąć.

W poniższej Polityce znajdziesz zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies i innych technologii śledzących w związku z korzystaniem ze strony internetowej www.camina.pl oraz platformy centrum.camina.pl

W razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z Polityką prywatności, w każdej chwili możesz skontaktować się ze mną, wysyłając wiadomość na adres online@camina.pl. Ja lub moi współpracownicy postaramy się pomóc i rozwiązać problem najlepiej, jak to będzie możliwe.

Integralną częścią niniejszej polityki są zasady dotyczące prywatności moich kanałów w mediach społecznościowych.

Najważniejsze informacje w skrócie

Dbam o Twoją prywatność, ale również o Twój czas. Dlatego przygotowałam dla Ciebie skróconą wersję najważniejszych zasad związanych z ochroną prywatności.

  • Administratorem Twoich danych osobowych jest CAMINA Marta Łazar, u. Buska 25/5, 60-476 Poznań, NIP 8521306881.
  • Zakładając konto użytkownika za pośrednictwem strony, składając zamówienie, kontaktując się ze mną przez formularz, e-mail lub telefonicznie, zapisując się na newsletter, umawiając się na spotkanie (płatne lub bezpłatne), składając reklamację, a nawet kontaktując się ze mną przez dowolny komunikator społecznościowy przekazujesz mi swoje dane osobowe, a ja gwarantuję Ci, że Twoje dane pozostaną poufne, bezpieczne i nie zostaną udostępnione nieuprawnionym podmiotom trzecim bez Twojej wyraźnej zgody.
  • Dane osobowe, które przetwarzam, mogą zawierać następujące informacje: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres prowadzenia firmy, numer NIP, adres IP lub Twój nick na danej platformie społecznościowej.
  • Powierzam przetwarzanie danych osobowych tylko sprawdzonym i zaufanym podmiotom świadczącym usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych. Dokładam wszelkich starań, żeby Twoje dane osobowe pozostały bezpieczne i nie trafiły w niepowołane ręce.
  • Przekazuję Twoje dane osobowe do państw trzecich w związku z korzystaniem z narzędzi, które przechowują dane osobowe na serwerach zlokalizowanych w państwach trzecich, w szczególności w USA. Dostawcy tych narzędzi gwarantują odpowiedni poziom ochrony danych osobowych poprzez stosowne mechanizmy zgodności przewidziane przez RODO.
  • Zapewniam Ci możliwość realizacji Twoich uprawnień wynikających z RODO, związanych z przetwarzaniem przez nas Twoich danych osobowych.
  • Korzystam z narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics, które zbierają anonimowe informacje na temat Twoich odwiedzin strony, takie jak podstrony, które wyświetliłeś, czas, jaki spędziłeś na stronie czy przejścia pomiędzy poszczególnymi podstronami. W tym celu wykorzystywane są pliki cookies firmy Google dotyczące usługi Google Analytics.
  • Zapewniam Ci możliwość udostępniania treści dostępnych na stronie w serwisach społecznościowych. W tym celu wykorzystywane są pliki cookies administratorów serwisów społecznościowych.
  • Korzystam z narzędzi marketingowych Facebooka, w tym z Pixela Facebooka, który sprawdza Twoje działania podejmowane na stronie. W tym celu wykorzystywane są pliki cookies firmy Facebook.
  • Osadzam na stronie nagrania wideo z serwisu YouTube. Gdy odtwarzasz takie nagrania, wykorzystywane są pliki cookies firmy Google LLC dotyczące usługi YouTube.
  • Wykorzystuję pliki cookies własne, byś mógł w sposób komfortowy korzystać ze strony.
  • W ramach zawartości strony mogą znajdować się linki do witryn zewnętrznych zarządzanych przez podmioty trzecie. Nie ponoszę odpowiedzialności za zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies przez operatorów witryn zewnętrznych. Szczegółów w tym zakresie możesz szukać w politykach prywatności witryn zewnętrznych.
  • Strona przechowywana jest na serwerze zewnętrznym, który, tak jak każdy serwer, generuje logi. W logach przechowywane są informacje takie jak adres IP, data i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym. Logi służą wyłącznie celom operacyjnym i technicznym.

Jeżeli powyższe informacje nie są dla Ciebie wystarczające, poniżej znajdziesz dalej idące szczegóły. Poniższa polityka prywatności została skonstruowana w formie pytań i odpowiedzi. Wybór takiej formy został podyktowany dbałością o przejrzystość i czytelność prezentowanych Ci informacji. Możesz od razu przejść do sekcji, która Cię interesuje.

Polityka prywatności i plików cookies - szczegóły

# 1: Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?

Administratorem Twoich danych osobowych jest CAMINA Marta Łazar, ul. Buska 25/5, 60-476 Poznań, NIP 8521306881

# 2: Z kim możesz kontaktować się w sprawie przetwarzania Twoich danych osobowych?

W ramach wdrożenia ochrony danych osobowych w naszej organizacji, podjęliśmy decyzję o niewyznaczaniu inspektora ochrony danych osobowych z uwagi na fakt, że w naszej sytuacji nie jest to obowiązkowe. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych oraz szeroko pojętą prywatnością możesz kontaktować się pod adresem e-mail online@camina.pl

# 3: Jakie informacje na Twój temat posiadamy?

W zależności od celu, możemy przetwarzać następujące informacje na Twój temat:

  • imię i nazwisko,
  • adres zamieszkania,
  • adres wykonywania działalności gospodarczej,
  • numer NIP,
  • adres e-mail,
  • numer telefonu,
  • dane zawarte w korespondencji do nas kierowanej,
  • dane przekazywane w formularzach kontaktowych i komunikatorach społecznościowych,
  • szczegóły składanych zamówień,
  • numer rachunku bankowego, jeśli płacisz nam bezpośrednio,
  • adres IP,
  • wizerunek (zdjęcie profilowe),
  • aktywność w stosunku do wysyłanych newsletterów.

Zakres przetwarzanych danych opisaliśmy precyzyjnie w odniesieniu do każdego celu przetwarzania. Informacje w tym zakresie znajdują się w dalszej części niniejszej polityki.

# 4: Skąd mamy Twoje dane osobowe?

W większości przypadków sam nam je przekazujesz. Dzieje się tak, gdy:

  • rejestrujesz konto użytkownika,
  • składasz zamówienie w sklepie,
  • przesyłasz reklamację lub odstępujesz od umowy,
  • zapisujesz się do newslettera,
  • obserwujesz nasze profile w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, Linkedin i inne,
  • dołączasz do prowadzonych przez nas grup w mediach społecznościowych lub spełniających podobne funkcje kręgów, forów dyskusyjnych itp.,
  • dodajesz komentarze, wchodzisz w interakcje z naszymi treściami publikowanymi w mediach społecznościowych,
  • umawiasz się na spotkanie z nami (bezpłatne lub płatne),
  • dodajesz komentarz lub opinię o współpracy / usłudze / produkcie,
  • przekazujesz nam swoje dane w reklamach kontaktowych lub w dowolny inny sposób,
  • podpisujesz z nami umowę o współpracy,
  • kontaktujesz się z nami – przez formularz, komunikator społecznościowy, e-mailem, telefonicznie lub w dowolnej innej formie.

Ponadto, część informacji na Twój temat może być automatycznie gromadzona przez narzędzia, z których korzystamy:

  • mechanizm sklepu i systemu newsletterowego gromadzą Twój adres IP,
  • mechanizm systemu newsletterowego gromadzi informacje na temat Twojej aktywności w odniesieniu do treści przesyłanych Ci w ramach newslettera, takich jak otwarcia wiadomości, klikanie w linki itp.

# 5: Czy Twoje dane są bezpieczne?

Dbam o bezpieczeństwo Twoich danych osobowych.

Przeanalizowaliśmy ryzyka, jakie wiążą się z poszczególnymi procesami przetwarzania Twoich danych, a następnie wdrożyliśmy odpowiednie środki bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych. Na bieżąco monitorujemy stan naszej infrastruktury technicznej, szkolimy pracowników i współpracowników, przyglądamy się stosowanym procedurom, wprowadzamy konieczne usprawnienia. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących Twoich danych osobowych, jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem online@camina.pl

Kluczową rolę w kontekście zabezpieczenia Twoich danych osobowych, które pojawiają się w serwisach społecznościowych odgrywają oczywiście te serwisy społęcznościowe. My zaś możemy podejmować jedynie ograniczone działania. Zawsze jednak bezpieczeństwo i poufność Twoich danych jest dla nas najwyższym priorytetem, jak zostało to opisane w tej Polityce.

W celu zapoznania się ze środkami podejmowanymi przez poszczególne media społecznościowe mającymi na celu zabezpieczenie danych osobowych, polecamy lekturę ich stron prywatności. Poniżej podajemy linki do najpopularniejszych z nich (aktualne na dzień aktualizacji tejPolityki):

# 6: W jakich celach przetwarzamy Twoje dane osobowe?

Tych celów jest więcej niż jeden. Poniżej znajduje się ich lista, a następnie bardziej szczegółowe omówienie. Poszczególnym celom przyporządkowaliśmy również odpowiednie podstawy prawne przetwarzania.

  • rejestracja i utrzymywanie konta użytkownika – art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
  • obsługa zamówienia – art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
  • umówienie i organizacja spotkania z Tobą, prowadzenie rozmów handlowych i przygotowanie oferty – art. 6 ust. 1 lit. b i lit. f RODO,
  • obsługa reklamacji lub odstąpienia od umowy – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
  • świadczenie usług dla Ciebie - art. 6 ust. 1 lit. b oraz lit. f RODO,
  • wysyłka newslettera – art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
  • obsługa komentarzy lub opinii o produkcie / usłudze – art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
  • obsługa korespondencji, rozmów telefonicznych i wiadomości wysyłanych przez komunikatory internetowe– art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
  • realizacja obowiązków podatkowych i księgowych – art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
  • tworzenie archiwum na potrzeby ewentualnej konieczności obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń, jak również w celu identyfikacji klienta powracającego – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
  • prowadzenie profili w mediach społecznościowych i powiązanych z nimi grup, forów dyskusyjnych oraz kręgów - art 6 ust. 1 lit. f RODO,
  • marketing własny – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
  • współpraca, zawieranie umowy z Tobą lub realizacja naszych obowiązków ustawowych (związanych m. in. z ochroną danych osobowych) - art. 6 ust. 1 lit. b, lit. c oraz lit. f RODO.

Zakładając konto użytkownika, musisz podać dane niezbędne do założenia konta: adres e-mail oraz hasło. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do założenia konta.

W każdej chwili możesz zmodyfikować informacje na Twój temat przekazane nam w związku z rejestracją konta użytkownika.

Dane przekazane przez Ciebie w związku z założeniem konta przetwarzane są w celu świadczenia na Twoją rzecz usługi drogą elektroniczną polegającej na zapewnieniu Ci możliwości korzystania z konta użytkownika. Usługa ta świadczona jest na podstawie umowy zawieranej na zasadach opisanych w regulaminie, co oznacza, że w tym zakresie podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO.

Dane będą przechowywane przez czas funkcjonowania konta użytkownika. W każdej chwili możesz podjąć decyzję o usunięciu konta, przy czym nie doprowadzi to usunięcia z naszej bazy informacji o Twoich zamówieniach złożonych z wykorzystaniem konta. Dane o zamówieniach przechowywane są w naszym archiwum przez cały okres funkcjonowania sklepu ze względu na zapewnienie możliwości identyfikacji klienta powracającego, odtworzenia jego historii zakupowej, przyznanych rabatów oraz wysyłania ewentualnych aktualizacji dotyczących zakupionych produktów elektronicznych itp., co stanowi nasz uzasadniony interes, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

Zamówienia – szczegóły

Składając zamówienie w sklepie, musisz podać dane niezbędne do realizacji zamówienia. W zależności od szczegółów zamówienia, katalog danych może być inny. Przykładowo, jeżeli zamawiasz produkty fizyczne, musimy znać adres, pod który doręczyć Ci zamówienie. Jeżeli prosisz o wystawienie faktury VAT na firmę, musimy znać numer NIP oraz adres wykonywania działalności gospodarczej. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do złożenia zamówienia.

Każde zamówienie zapisywane jest w naszej bazie, co oznacza, że Twoim danym osobowym przypisanym do zamówienia towarzyszą również informacje dotyczące zamówienia takie jak zamówione produkty, wybrany sposób płatności, wybrany sposób dostawy, termin dokonania płatności.

Dane zgromadzone w związku z zamówieniem, przetwarzane są w celu wykonania umowy zawieranej poprzez złożenie zamówienia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), wystawienia faktury (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z przepisami regulującymi kwestie wystawiania faktur), uwzględnienia faktury w dokumentacji księgowej oraz realizacji pozostałych obowiązków podatkowych i księgowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z przepisami regulującymi kwestie obowiązków podatkowych i księgowych) oraz w celach archiwalnych na potrzeby ewentualnej konieczności obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń, jak również identyfikacji klienta powracającego, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Dane o zamówieniach będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji zamówienia, a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Ponadto, po upływie tego terminu, dane nadal mogą być przez nas przetwarzane w celach archiwalnych na potrzeby ewentualnej konieczności obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń, jak również identyfikacji klienta powracającego. Pamiętaj również, że mamy obowiązek przechowywać dokumentację księgową, która może zawierać Twoje dane osobowe, przez okres wymagany przepisami prawa.

Umówienie i organizacja spotkania z Tobą (bezpłatnego lub płatnego), prowadzenie rozmów handlowych i przygotowanie oferty

Jeżeli chcesz umówić się na spotkanie online, to możesz zostać przekierowany do systemu rezerwacji terminów spotkań. Przekazujesz wtedy dane osobowe, które obejmują imię i adres e-mail, aby móc zarezerwować termin spotkania i wymieniać z nami korespondencję na jego temat (wysyłka linku do pokoju online, przypomnienie o spotkaniu, odwołanie rezerwacji itp.) Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by umówić takie spotkanie.

Możesz też z myślą o nawiązaniu współpracy lub w celu zasięgnięcia porady skontaktować się z nami przez jeden z komunikatorów internetowych (w mediach społecznościowych), wypełniając w tym celu formularz w naszej witrynie albo ankietę wstępną. Na podstawie Twojej wiadomości i ewentualnej dalszej korespondencji (przez e-mail, rozmowy telefoniczne lub komunikatory internetowe) możemy sformułować odpowiedź dla Ciebie lub propozycję współpracy.

Podane nam imię, nazwisko, adres e-mail, ewentualnie numer telefonu i szczegóły naszych uzgodnień możemy ewidencjonować w naszym systemie CRM, żeby monitorować przebieg procesu sprzedaży, analizować go i monitorowanie złożoną Ci ofertę także w przypadku kolejnego i późniejszych kontaktów z nami w tej lub innej sprawie. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, żeby nawiązać z nami kontakt, dostać wyjaśnienia lub indywidualną propozycję cenową.

Jeżeli zajdzie potrzeba podpisania umowy (na przykład umowy o poufności) możemy do tego wykorzystać platformę do podpisu elektronicznego, gdzie podamy Twoje imię i nazwisko oraz adres e-mail, co umożliwi Ci szybkie i komfortowe podpisanie umowy.

Dane przekazane nam w związku z nawiązaniem przez Ciebie kontaktu, zapytaniem o ofertę albo uczestnictwem w spotkaniu wykorzystywane są w celu umówienia, organizacji i przeprowadzenia spotkania, przygotowania i obsługi propozycji współpracy dla Ciebie, a następnie w celach archiwalnych, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) oraz w celu zawarcia i wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

Twoje dane mogą być przechowywane w naszej bazie w celu archiwizacji oraz ewentualnej obrony roszczeń związanych z organizacją spotkania z Tobą, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

Reklamacje i odstąpienia od umowy – szczegóły

Jeżeli składasz reklamację lub odstępujesz od umowy, to przekazujesz dane osobowe zawarte w treści reklamacji lub oświadczeniu o odstąpieniu od umowy, które obejmują imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail, numer rachunku bankowego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by złożyć reklamację lub odstąpić od umowy.

Dane przekazane nam w związku ze złożeniem reklamacji lub odstąpieniem od umowy wykorzystywane są w celu realizacji procedury reklamacyjnej lub procedury odstąpienia od umowy, a następnie w celach archiwalnych, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Dane będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji procedury reklamacyjnej lub procedury odstąpienia. Dokumenty reklamacyjne będą przechowywane do czasu upływu terminu uprawnień z rękojmi. Oświadczenia o odstąpieniu od umowy będą przechowywane wraz z dokumentacją księgową przez okres wymagany przez przepisy prawa.

Świadczenie usług – szczegóły

Kiedy nawiążesz z nami współpracę, to w naturalny sposób zaczniemy się komunikować różnymi uzgodnionymi kanałami w celu realizacji tej usługi. Może to być kontakt e-mail, telefoniczny lub przez komunikatory internetowe. W takiej sytuacji przetwarzamy Twoje dane osobowe takie jak imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, a także inne dane, które nam podasz przede wszystkim w celu realizacji kontaktu z Tobą. Twoje dane kontaktowe mogą być synchronizowane z chmurową książką adresową. Pliki dotyczące naszej współpracy i treść wiadomości może być przechowywana w skrzynce serwera pocztowego naszego hostingodawcy oraz na dyskach lokalnych i synchronizowana z serwerem chmurowym. Podanie przez Ciebie danych jest niezbędne w celu realizacji umowy.

Twoje dane przetwarzamy w celu zawarcia i wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a po jej zakończeniu archiwizujemy w celu ochrony ewentualnych roszczeń, identyfikacji klienta powracającego, odtworzenia historii zamówień i współpracy, przebiegu korespondencji, czyli nasz uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Dane o naszej współpracy będą przetwarzane przez czas jej trwania, a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Ponadto, po upływie tego terminu, dane nadal mogą być przez nas przetwarzane w celach archiwalnych na potrzeby ewentualnej konieczności obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń, jak również identyfikacji klienta powracającego. Pamiętaj również, że mamy obowiązek przechowywać dokumentację księgową, która może zawierać Twoje dane osobowe, przez okres wymagany przepisami prawa.

Newsletter – szczegóły

Zapisując się do newslettera, przekazujesz nam swoje imię oraz adres e-mail. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by zapisać się do newslettera.

Ponadto, nasz system wykorzystywany do obsługi newslettera, zapisuje Twój numer IP, z którego korzystałeś, zapisując się do newslettera, określa Twoją przybliżoną lokalizację, klienta poczty, z którego korzystasz do obsługi poczty e-mail oraz śledzi Twoje działania podejmowane w związku z wysyłanymi do Ciebie wiadomościami. W związku z tym, posiadamy również informacje, które wiadomości otworzyłeś, w ramach których wiadomości kliknąłeś w linki itp. System wykorzystywany do obsługi newslettera umożliwia nam też segmentację zapisanych osób na podstawie zakupionych produktów i usług, rodzajów pobranych bezpłatnych treści, źródła czy daty zapisu itp.

Dane przekazane nam przez Ciebie w związku z zapisem do newslettera, wykorzystywane są w celu przesyłania Ci newslettera, a podstawą prawną ich przetwarzania jest Twoja zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) wyrażona podczas zapisywania się do newslettera. Jeżeli chodzi o przetwarzanie informacji, które nie pochodzą od Ciebie, a zostały zebrane automatycznie przez nasz system mailingowy, opieramy się w tym zakresie na naszym prawnie uzasadnionym interesie (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegającym na analizie zachowań subskrybentów newslettera w celu optymalizacji działań mailingowych i lepszego dopasowania wysyłanych do Ciebie wiadomości.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera, klikając w dedykowany link znajdujący się w każdej wiadomości wysyłanej w ramach. Pomimo rezygnacji z newslettera, Twoje dane będą nadal przechowywane w naszej bazie w celu identyfikacji subskrybenta powracającego oraz ewentualnej obrony roszczeń związanych z wysyłaniem Ci newslettera, w szczególności na potrzeby wykazania faktu udzielenia przez Ciebie zgody na otrzymywanie newslettera oraz chwili jej wycofania, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

W każdej chwili możesz zmodyfikować swoje dane podane na potrzeby otrzymywania newslettera klikając w stosowny link widoczny w każdej wiadomości wysyłanej w ramach newslettera lub po prostu kontaktując się z nami.

Kiedy wysyłasz do mnie komentarze lub opinię o naszej współpracy, to podajesz zwykle swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail (jeśli wysyłasz je w wiadomości e-mail) lub nick, który może zawierać Twoje imię i nazwisko (jeśli wysyłasz przez komunikator mediów społecznościowych). Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne by wysłać komentarz lub opinię. Niezależnie od tego, jeżeli będę chciała opublikować Twój komentarz na stronie lub w innych materiałach marketingowych mojej firmy, to odrębnie poproszę o Twoją zgodę na taką publikację, oraz o wyrażenie Twoich preferencji odnośnie sposobu podpisania opinii – anonimowo, imię, imię i nazwisko, nazwa firmy, link do Twojej strony www. Twoje życzenia w tym zakresie są bezwzględnie przestrzegane.

Dane przekazane w związku z dodaniem komentarza lub opinii będą przetwarzane w celu opublikowania komentarza lub opinii na stronie. Podstawą przetwarzania jest Twoja wyraźna zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). W każdej chwili możesz cofnąć zgodę, domagając się usunięcia komentarza lub opinii.

Twój komentarz lub opinia będą publicznie dostępne na stronie przez czas jej dostępności w Internecie, chyba że wcześniej zażądasz usunięcia komentarza lub opinii. W każdej chwili możesz również zmodyfikować treść komentarza, jak również zmodyfikować przypisane do niego dane jako o osobie, która dodała komentarz lub opinię, wysyłając do nas prośbę o taką zmianę na adres online@camina.pl

Obsługa korespondencji, rozmów telefonicznych i wiadomości wysyłanych przez komunikatory internetowe – szczegóły

Kontaktując się z nami, w sposób naturalny przekazujesz nam swoje dane osobowe zawarte w treści korespondencji, w szczególności adres e-mail, numer telefonu, imię i nazwisko lub Twój nick i wizerunek, jeśli kontaktujesz się przez komunikatory mediów społecznościowych. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by nawiązać kontakt.

Twoje dane są w tym przypadku przetwarzane w celu kontaktu z Tobą, a podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, czyli nasz prawnie uzasadniony interes. Podstawą prawną przetwarzania po zakończeniu kontaktu jest również nasz usprawiedliwiony cel w postaci archiwizacji korespondencji na potrzeby zapewnienia sobie możliwości wykazania określonych faktów w przyszłości (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Treść korespondencji może podlegać archiwizacji i nie jesteśmy w stanie jednoznacznie określić, kiedy zostanie usunięta. Masz prawo do domagania się przedstawienia historii korespondencji, jaką z nami prowadziłeś (jeżeli podlegała archiwizacji), jak również domagać się jej usunięcia, chyba że jej archiwizacja jest uzasadniona z uwagi na nasze nadrzędne interesy, np. obrona przed potencjalnymi roszczeniami z Twojej strony.

Pamiętaj, że wiadomości wysłane do nas przez komunikatory internetowe podlegają automatycznej archiwizacji za sprawą narzędzi odpowiednich platform społecznościowych i są dla nas dostępne do momentu ich usunięcia przez Ciebie. Masz wgląd do wszystkich wymienionych z nami wiadomości w odpowiednich aplikacjach społecznościowych, natomiast my nie mamy wpływu na ich archiwizację lub usuwanie. Możemy natomiast w wyjątkowych wypadkach zachować kopie (zrzuty ekranów lub treść) prowadzonej korespondencji w celu zapewnienia sobie możliwości wykazania określonych faktów w przyszłości (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) lub jeśli rozmawiamy o ewentualnej współpracy, a treść korespondencji była elementem procesu sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Obowiązki podatkowe i księgowe – szczegóły

Jeżeli wystawiamy na Twoją rzecz fakturę, to wchodzi ona w skład dokumentacji księgowej, która będzie przechowywana przez okres wymagany przepisami prawa. Twoje dane osobowe są w takiej sytuacji przetwarzane w celu realizacji ciążących na nas obowiązków podatkowych i księgowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z przepisami regulującymi kwestie obowiązków podatkowych i księgowych).

Archiwum – szczegóły

W ramach opisu poszczególnych celów przetwarzania danych osobowych, które znajdują się powyżej, wskazaliśmy terminy przechowywania danych osobowych. Terminy te często związane są z archiwizacją przez nas określonych danych na potrzeby zapewnienia sobie możliwości wykazania określonych faktów w przyszłości, odtworzenia przebiegu współpracy z klientem, wymienionej korespondencji, obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń. Opieramy się w tym zakresie na naszym prawnie uzasadnionym interesie, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

Prowadzenie profili i grup (lub równoważnych przestrzeni) w mediach społecznościowych

Obserwując nasze profile w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, Linkedin i inne, w sposób automatyczny znajdujesz się na liście obserwatorów, do której mamy dostęp. Dodając komentarz do naszych treści lub w jakikolwiek inny sposób wchodząc w interakcję z publikowanymi przez nas treściami, również pozostawiasz w ramach naszego profilu ślad po sobie, który zawiera Twoje dane osobowe. Kiedy dołączasz do prowadzonych przez nas grup w mediach społecznościowych lub spełniających podobne funkcje kręgów czy forów dyskusyjnych identyfikujemy Twój profil, który może zawierać imię, nazwisko, wizerunek, nick lub inne dane osobowe, które publikujesz w danej platformie społecznościowej.

Podstawą przetwarzania danych osobowych jest w tym przypadku art. 6 ust. 1 lit. f RODO, czyli nasz prawnie uzasadniony interes polegający na obsłudze mediów społecznościowych i dostarczaniu Ci w tych kanałach wartościowych treści.

Pamiętaj, że w większości przypadków możesz edytować lub usuwać swoje komentarze oraz reakcje, które pozostawiłeś na naszych profilach. Jeżeli tego nie zrobisz, pozostaną one widoczne przez czas ich dostępności w danym serwisie. Ponadto, w każdej chwili możesz zaprzestać obserwacji naszego profilu – w takiej sytuacji znikniesz z listy obserwatorów.

Marketing własny – szczegóły

W ramach naszego sklepu korzystamy z mechanizmu odzyskiwania porzuconych koszyków. W sytuacji, w której rozpoczniesz proces składania zamówienia, ale go nie ukończysz (na przykład nastąpi jakiś błąd w trakcie płatności lub na innym etapie), nasz system odnotuje ten fakt. W takiej sytuacji możemy wysłać do Ciebie wiadomość z zachętą do finalizacji zamówienia lub zlecić wyświetlenie targetowanej reklamy podczas przeglądania Internetu.

Opisane powyżej działania realizujemy, opierając się o nasz prawnie uzasadniony interes, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO polegający na marketingu własnych produktów. W każdej chwili możesz sprzeciwić się prowadzonym w ten sposób działaniom.

Współpraca, zawieranie umowy z Tobą lub realizacja naszych obowiązków ustawowych – szczegóły

W każdym innym przypadku, nie wymienionym wcześniej, kiedy przekazujesz nam swoje dane osobowe, możemy je przetwarzać w celu realizacji naszych ustawowych obowiązków. Takie sytuacje mogą obejmować m. in.:

  • Kiedy realizujesz swoje prawo i żądasz od nas kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, cofnięcia zgody lub kiedy wnosisz skargę na przetwarzanie Twoich danych osobowych, to przesyłasz do nas co najmniej imię, nazwisko i adres e-mail. Wtedy przetwarzamy te dane w celu rozpatrzenia i ewentualnej realizacji Twojej prośby, a także później w celu ewidencji i udowodnienia sposobu postępowania z tym żądaniem - art. 6 ust. 1 lit. c i lit. f RODO.
  • Kiedy przysyłasz swoje zgłoszenie na prowadzoną przez nas rekrutację oraz kiedy podpisujemy z Tobą umowę o pracę, umowę zlecenie, umowę o staż lub ptaktyki, umowę o współpracy B2B lub inną tego typu umowę otrzymujemy od Ciebie Twoje dane osobowe, które przetwarzamy w celu zawarcia i realizacji tej umowy, a jeśli mamy takie obowiązek – w celu prowadzenia dokumentacji pracowniczej, rozliczeń z Tobą i rozliczeń publiczno-prawnych. Podstawą przetwarzania są w takiej sytuacji art. 6 ust. 1 lit. a, lit. b, lit. c oraz lit. f RODO.
  • Kiedy w związku z wykonywaną przez Ciebie dla nas pracą nadajemy Ci upoważnienia do przetwarzania danych osobowych albo podpisujemy z Tobą umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych, to Twoje dane osobowe w postaci imienia, nazwiska i adresu e-mail także są przez nas przetwarzane, podlegają ewidencji i archiwizacji - art. 6 ust. 1 lit. c oraz lit. f RODO.

# 7: Jak długo będziemy przechowywać Twoje dane osobowe?

Okresy przechowywania danych zostały wskazane odrębnie w stosunku do każdego celu przetwarzania. Odnajdziesz te informacje w ramach szczegółów poświęconych każdemu odrębnemu celowi przetwarzania w rozdziale powyżej.

Zwracamy Twoją uwagę na fakt, że przyjęliśmy model przechowywania Twoich danych o zamówieniach i współpracy z nami przez cały okres prowadzenia przez nas działalności gospodarczej. Wychodzimy z założenia, że działa to z korzyścią dla Ciebie, ponieważ w każdej chwili możesz odtworzyć historię swoich zakupów, korzystać z rabatów, jeżeli przewidujemy takowe dla naszych stałych klientów, a dodatkowo otrzymywać aktualizacje i rozszerzenia funkcjonalności zakupionych produktów, jeśli będziemy takie wprowadzali dla dotychczasowych klientów.

Jeżeli jednak nie chcesz, żeby Twoje dane o zamówieniach były przechowywane tak długo, w każdej chwili możesz sprzeciwić się przechowywaniu ich w opisanym celu. Informujemy Cię jednak, że widzimy nasz nadrzędny interes w przechowywaniu danych o zamówieniu do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z zawartej z nami umowy sprzedaży.

Nie mamy wpływu na okres przechowywania Twoich danych osobowych zawartych w serwisach społecznościowych. Są one dostępne w serwisach społecznościowych na zasadach wynikających z regulaminu i polityki prywatności każdego z tych serwisów. Nie jesteśmy w stanie usunąć Twoich danych z żadnej z takich platform – możesz zrobić to tylko Ty.

# 8: Kim są odbiorcy Twoich danych osobowych?

Zaryzykujemy stwierdzenie, że współczesny biznes nie jest w stanie obejść się bez usług świadczonych przez podmioty trzecie. My również z takich usług korzystamy. Część z tych usług wiąże się z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.

Zewnętrzni usługodawcy, którzy biorą udział w przetwarzaniu Twoich danych osobowych, to:

  • hostingodawca, który przechowuje na serwerze dane naszej witryny internetowej oraz sklepu i dane skrzynek pocztowych,
  • dostawca usługi serwera chmurowego, w której przechowywane są kopie zapasowe mogące zawierać Twoje dane osobowe,
  • dostawca platformy do sprzedaży i dostarczania kursów online, dzięki której Twoje korzystanie z zakupionych u nas produktów i usług jest wygodniejsze,
  • dostawca systemu dostarczającego formularze zapisów na newsletter w treści bloga i systemu mailingowego, w którym przechowywane są Twoje dane, jeżeli jesteś subskrybentem newslettera,
  • dostawca systemu CRM, w którym przechowujemy Twoje dane w celu usprawnienia procesu obsługi klienta oraz w celach archiwalnych,
  • dostawca systemu do fakturowania, w którym przechowywane są Twoje dane w celu wystawienia faktury,
  • biuro rachunkowe, które przetwarza Twoje dane widoczne na fakturach,
  • podmiot świadczący usługi w zakresie obsługi technicznej, który uzyskuje dostęp do danych, jeżeli prowadzone prace techniczne dotyczą obszarów, w których znajdują się dane osobowe,
  • dostawcy narzędzi online do umawiania spotkań, wypełniania ankiet, elektronicznego podpisywania umów i innych narzędzi wykorzystywanych w procesie obsługi kontaktu z Tobą,
  • pozostali podwykonawcy, którzy uzyskują dostęp do danych, jeżeli zakres ich działań wymaga takowego dostępu.

Wszystkie podmioty wymienione powyżej przetwarzają Twoje dane na podstawie zawartych z nami umów powierzenia przetwarzania danych osobowych i gwarantują odpowiedni poziom ochrony danych osobowych.

Jeżeli zajdzie taka potrzeba, Twoje dane mogą być udostępnione radcy prawnemu lub adwokatowi związanemu tajemnicą zawodową. Potrzeba może wynikać z konieczności skorzystania z pomocy prawnej wymagającej dostępu do Twoich danych osobowych.

Twoje dane osobowe mogą być również przekazywane do urzędów skarbowych w zakresie niezbędnym do realizacji obowiązków podatkowo-rozliczeniowo-księgowych. Chodzi w szczególności o wszelkie deklaracje, raporty, sprawozdania i inne dokumenty księgowe, w których znajdują się Twoje dane osobowe.

Ponadto, w razie zaistnienia takiej konieczności, Twoje dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom, organom lub instytucjom uprawnionym do uzyskania dostępu do danych na podstawie przepisów prawa, takim jak służby policyjne, bezpieczeństwa, sądy, prokuratury.

Co więcej, korzystamy z narzędzi, które gromadzą na Twój temat szereg informacji związanych z korzystaniem z naszej witryny. Chodzi, w szczególności, o następujące informacje:

  • informacje o systemie operacyjnym i przeglądarce internetowej, z której korzystasz,
  • przeglądane podstrony,
  • czas spędzony na stronie,
  • przejścia pomiędzy poszczególnymi podstronami,
  • kliknięcia w poszczególne linki,
  • źródło, z którego przechodzisz do naszej strony,
  • przedział wieku, w którym się znajdujesz,
  • Twoja płeć,
  • Twoja przybliżona lokalizacja ograniczona do miejscowości.
  • Twoje zainteresowania określone na podstawie aktywności w sieci.

Informacje te same w sobie nie mają, w naszej ocenie, charakteru danych osobowych. Ponieważ informacje te gromadzone są przez zewnętrzne narzędzia, z których korzystamy, informacje te przetwarzane są również przez dostawców narzędzi na zasadach wynikających z ich regulaminów oraz polityk prywatności. Zasadniczo, informacje te wykorzystywane są do ulepszania treści na blogu i ułatwiania korzystania z niego przez Ciebie, świadczenia i ulepszania usług, zarządzania nimi, opracowywania nowych usług, mierzenia skuteczności działań marketingowych (w tym. SEO), ochrony przez oszustwami i nadużyciami. Szczegóły w tym zakresie postaraliśmy się opisać w dalszej części niniejszej polityki, w ramach wyjaśnień poświęconych poszczególnym narzędziom.

# 9: Czy przekazujemy Twoje dane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych?

Tak, część operacji przetwarzania Twoich danych osobowych może wiązać się z ich przekazywaniem do państw trzecich.

Przekazujemy Twoje dane osobowe do państw trzecich w związku z korzystaniem z narzędzi, które przechowują dane osobowe na serwerach zlokalizowanych w państwach trzecich, w szczególności w USA. Dostawcy tych narzędzi gwarantują odpowiedni poziom ochrony danych osobowych poprzez stosowne mechanizmy zgodności przewidziane przez RODO, w szczególności poprzez przystąpienie do programu Privacy Shield lub korzystanie ze standardowych klauzul umownych.

Do przechowywania danych osobowych na serwerach zlokalizowanych w państwach trzecich dochodzi w ramach następujących narzędzi:

  • system mailingowy Mailchimp, którego dostawcą jest Rocket Science Group LLC, 675 Ponce de Leon Ave NE, Suite 5000, Atlanta, GA 30308, USA – w zakresie Twojego imienia, adresu e-mail, adresu IP, źródła zapisu oraz informacji statystycznych związanych z Twoimi reakcjami na wysyłane przez nas wiadomości,
  • system formularzy zapisu na newsletter, którego dostawcą jest SixMix LLC d/b/a MailMunch, 388 Market St, Suite 1300, San Francisco, CA 94111, USA - w zakresie Twojego imienia, adresu e-mail, adresu IP, źródła oraz daty i godziny zapisu,
  • platforma do umawiania spotkań Calendly, dostarczana przez Calendly LLC., 1315 Peachtree St NE, Atlanta, GA 30309, USA – w zakresie imienia, nazwiska i adresu e-mail,
  • ankiety dostarczane przez TypeForm SL, C/ Bac de Roda 163, 08018 Barcelona, Spain – w zakresie danych podawanych w tych ankietach, które mogą obejmować imię, nazwisko i adres e-mail,
  • Platforma do zarządzania zadaniami, projektami i komunikacją wewnętrzną, dostarczana przez Asana Inc., 1550 Bryant Street, San Francisco, Califormia 94103, USA – w zakresie imienia, nazwiska i adresu e-mail.

Wszyscy dostawcy zapewniają odpowiedni poziom ochrony danych osobowych poprzez stosowanie mechanizmów zgodności przewidzianych przez RODO, w szczególności poprzez stosowanie standardowych klauzul umownych.

Zwracamy uwagę, że z uwagi na korzystanie z usług Elavon oraz PayPal jako pośredników płatności, nie jest możliwe jednoznaczne określenie lokalizacji serwerów, na których przechowywane są dane. Mogą być to serwery również znajdujące się poza Unią Europejską. Jednak obie te firmy są renomowanymi pośrednikami, certyfikowanymi w standardzie PCI DCC i zapewniają najwyższą poufność danych. W żadnej sytuacji i okolicznościach nie uzyskujemy dostępu do wrażliwych danych, w szczególności danych kart płatniczych ani innych związanych z autoryzacją płatności. Dane te są wprowadzane przez Ciebie na bezpiecznych stronach pośredników płatności.

Przypominamy też, że nie mamy wpływu na to, w jaki sposób platformy mediów społecznościowych postępują z Twoimi danymi osobowymi na tych platformach, ani gdzie je przechowują.

Przypominamy w tym miejscu również, że korzystamy z narzędzi zewnętrznych, które mogą gromadzić anonimowe dla nas informacje na Twój temat. Wspominaliśmy o tym już kilkukrotnie w ramach niniejszej polityki, w tym również w odpowiedzi na poprzednie pytanie. Dostawcy tych narzędzi często wykorzystują do przechowywania gromadzonych informacji serwery zlokalizowane na terenie całego świata, w szczególności w Stanach Zjednoczonych Ameryki (USA).

# 10: Czy korzystamy z profilowania? Czy podejmujemy w sposób zautomatyzowany decyzje na podstawie Twoich danych osobowych?

Nie podejmujemy wobec Ciebie decyzji opierających się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, które wywoływałyby wobec Ciebie skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Ciebie wpływały.

Owszem, korzystamy z narzędzi, które mogę podejmować określone działania w zależności od informacji zebranych w ramach mechanizmów śledzących, ale uważamy, że działania te nie mają istotnego wpływu na Ciebie, ponieważ nie różnicują Twojej sytuacji jako klienta, nie wpływają na warunki umowy, jaką możesz z nami zawrzeć itp.

Korzystając z określonych narzędzi, możemy np. kierować do Ciebie spersonalizowane reklamy w oparciu o wcześniejsze działania podjęte przez Ciebie w ramach naszej strony czy też podpowiadać Ci produkty, które mogą Cię zainteresować. Mowa tutaj o tzw. reklamie behawioralnej. Zachęcamy Cię do pogłębienia wiedzy na temat reklamy behawioralnej, w szczególności w zakresie kwestii związanych z prywatnością. Szczegółowe informacje, wraz z możliwością zarządzania ustawieniami w zakresie reklamy behawioralnej, znajdziesz tutaj: http://www.youronlinechoices.com.

Podkreślamy, że w ramach narzędzi, z których korzystamy nie mamy dostępu do informacji, które pozwalałby na Twoją identyfikację. Informacje, o których tutaj mówimy, to, w szczególności:

  • informacje o systemie operacyjnym i przeglądarce internetowej, z której korzystasz,
  • przeglądane postronny,
  • czas spędzony na stronie,
  • przejścia pomiędzy poszczególnymi podstronami,
  • źródło, z którego przechodzisz do naszej strony,
  • przedział wieku, w którym się znajdujesz,
  • Twoja płeć,
  • Twoja przybliżona lokalizacja ograniczona do miejscowości,
  • Twoje zainteresowania określone na podstawie aktywności w sieci.

Informacji wskazanych powyżej nie zestawiamy z Twoimi danymi osobowymi, które znajdują się w naszych bazach. Informacje te mają charakter anonimowy i nie pozwalają nam na Twoją identyfikację. Informacje te przechowywane są na serwerach dostawców poszczególnych narzędzi, a serwery te najczęściej mogą znajdować się na całym świecie.

Mamy także dostęp do informacji statystycznych dostarczanych przez platformy społecznościowe, które wykorzystujemy w celu optymalizacji naszych profili i aktywności pod kątem doświadczenia użytkownika oraz skuteczności prowadzonych działań. Informacje nam dostępne są zanonimizowane i przetwarzane w ten sposób nie mają charakteru danych osobowych.

W ramach naszych działań w mediach społecznościowych korzystamy niekiedy z systemu reklam. Dzięki temu narzędziu możemy kierować reklamy do określonych grup docelowych. Ustawienia grup docelowych pozwalają na zaawansowane targetowanie reklam, ale operacje w tym zakresie nie wiążą się z przetwarzaniem danych osobowych. Informacje, jakie wykorzystujemy w ramach narzędzi oferowanych przez serwisy społecznościowe nie pozwalają na Twoją identyfikację.

# 11: Jakie uprawnienia przysługują Ci w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych?

RODO przyznaje Ci następujące potencjalne uprawnienia związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:

  • prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
  • prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
  • prawo do usunięcia danych (jeżeli Twoim zdaniem nie ma podstaw, abyśmy przetwarzali Twoje dane, możesz żądać, abyśmy je usunęli),
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych (możesz żądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie danych wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania uzgodnionych z Tobą działań, jeżeli w Twojej opinii mamy nieprawidłowe dane lub przetwarzamy je bezpodstawnie),
  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (masz prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu; powinieneś wskazać szczególną sytuację, która Twoim zdaniem uzasadnia zaprzestanie przez nas przetwarzania objętego sprzeciwem; przestaniemy przetwarzać Twoje dane w tych celach, chyba że wykażemy, że podstawy przetwarzania przez nas danych są nadrzędne wobec Twoich praw lub też, że Twoje dane są nam niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń),
  • prawo do przenoszenia danych (masz prawo otrzymać od nas w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe, które dostarczyłeś nam na podstawie umowy lub Twojej zgody; możesz nam zlecić przesłanie tych danych bezpośrednio innemu podmiotowi),
  • prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli uprzednio taką zgodę wyraziłeś,
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (jeżeli stwierdzisz, że przetwarzamy dane niezgodnie z prawem, możesz złożyć w tej sprawie skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego).

Zasady związane z realizacją wskazanych powyżej uprawnień zostały opisane szczegółowo w art. 16 – 21 RODO. Zachęcamy do zapoznania się z tymi przepisami. Ze swojej strony uważamy za potrzebne wyjaśnić Ci, że wskazane powyżej uprawnienia nie są bezwzględne i nie będą przysługiwać Ci w stosunku do wszystkich czynności przetwarzania Twoich danych osobowych.

Podkreślamy, że jedno z uprawnień wskazanych powyżej przysługuje Ci zawsze - jeżeli uznasz, że przy przetwarzaniu Twoich danych osobowych dopuściliśmy się naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych, masz możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Zawsze możesz również zwrócić się do nas z żądaniem udostępnienia Ci informacji o tym, jakie dane na Twój temat posiadamy oraz w jakich celach je przetwarzamy. Wystarczy, że wyślesz wiadomość na adres online@camina.pl. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, by interesujące Cię informacje zostały wyczerpująco przedstawione w niniejszej polityce prywatności. Podany powyżej adres e-mail możesz wykorzystać również w razie jakichkolwiek pytań związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.

# 12: Czy korzystamy z cookies i czym one właściwie są?

Nasza witryna, podobnie jak niemal wszystkie inne strony internetowe, wykorzystuje pliki cookies.

Cookies to niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (np. komputerze, tablecie, smartfonie), które mogą być odczytywane przez nasz system teleinformatyczny (cookies własne) lub systemy teleinformatyczne podmiotów trzecich (cookies podmiotów trzecich). W plikach cookies mogą być zapisywane i przechowywane określone informacje, do których następnie systemy teleinformatyczne mogą uzyskiwać dostęp w określonych celach.

Niektóre używane przez nas cookies są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki internetowej, tzn. po jej zamknięciu (tzw. cookies sesyjne). Inne cookies są zachowywane na Twoim urządzeniu końcowym i umożliwiają nam rozpoznanie Twojej przeglądarki przy kolejnym wejściu na stronę (trwałe cookies).

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies jako takich, możesz zapoznać się np. z tym materiałem: https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie.

Nie mamy natomiast jakiegokolwiek wpływu ani wglądu w pliki cookies wykorzystywane w serwisach społecznościowych i innych narzędziach online, z których korzystamy, a które omówiliśmy we wcześniejszych częściach tej polityki.

# 13: Na jakiej podstawie korzystamy z plików cookies?

Z plików cookies korzystamy na podstawie Twojej zgody, za wyjątkiem sytuacji, gdy pliki cookies są niezbędne do prawidłowego świadczenia na Twoją rzecz usługi drogą elektroniczną.

W zakresie Twojej zgody na pliki cookies, przyjmujemy wariant, zgodnie z którym taką zgodę wyrażasz poprzez ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub dodatkowego oprogramowania wspierającego zarządzanie plikami cookies. Przyjmujemy, że godzisz się na wszystkie pliki cookies przez nas stosowane, które nie są blokowane przez Twoją przeglądarkę lub dodatkowe oprogramowanie, z którego korzystasz.

Pamiętaj, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może uniemożliwiać używanie części funkcji dostępnych w naszej witrynie oraz powodować trudności w korzystaniu z niej, zapis na newsletter lub przeglądanie udostępnianych na blogu nagrań wideo i prezentacji slajdów. Przykładowo, jeżeli zablokujesz pliki cookies wtyczek serwisów społecznościowych, przyciski, widgety oraz funkcje społecznościowe zaimplementowane na naszym blogu mogą być dla Ciebie niedostępne.

# 14: Czy możesz wyłączyć pliki cookies?

Tak, możesz zarządzać ustawieniami plików cookies w ramach swojej przeglądarki internetowej. Możesz blokować wszystkie lub wybrane pliki cookies. Możesz również blokować pliki cookies konkretnych witryn. W każdej chwili możesz również usunąć zapisane wcześniej pliki cookies oraz inne dane witryn i wtyczek.

Przeglądarki internetowe oferują również możliwość korzystania z trybu incognito. Możesz z niego skorzystać, jeśli nie chcesz, by informacje o odwiedzonych stronach i pobranych plikach zostały zapisane w historii przeglądania i pobierania. Pliki cookie utworzone w trybie incognito są usuwane w momencie zamknięcia wszystkich okien tego trybu.

Dostępne są również wtyczki do przeglądarek umożliwiające kontrolę nad plikami cookies, takie jak np. Ghostery (https://www.ghostery.com). Opcję kontroli nad plikami cookies może zapewniać również dodatkowe oprogramowanie, w szczególności pakiety antywirusowe itp.

Ponadto, w Internecie dostępne są narzędzia pozwalające na kontrolę nad niektórymi rodzajami plików cookies, w szczególności na zbiorowe zarządzanie ustawieniami reklamy behawioralnej (np. www.youronlinechoices.com/, www.networkadvertising.org/choices).

Pamiętaj, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może uniemożliwiać używanie części funkcji dostępnych w witrynie oraz powodować trudności w korzystaniu z niej, jak również z wielu innych stron internetowych, które stosują cookies. Przykładowo, jeżeli zablokujesz pliki cookies wtyczek serwisów społecznościowych, przyciski, widgety oraz funkcje społecznościowe zaimplementowane na naszym blogu mogą być dla Ciebie niedostępne. Podobnie z plikami cookies umożliwiającymi zapis na newsletter lub przeglądanie udostępnianych na blogu nagrań wideo i prezentacji slajdów. Jednym z ważniejszych dla Twojego komfortu plików cookie jest ten związany z kompresowaniem danych strony i zapewnieniem pamięci podręcznej (cache), który znacznie przyspiesza ładowanie się poszczególnych podstron i całej witryny.

# 15: W jakich celach korzystamy z plików cookies własnych?

Pliki cookies własne wykorzystywane są do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania poszczególnych mechanizmów tej witryny i sklepu, takich jak utrzymywanie sesji po zalogowaniu do konta, zapamiętanie ostatnio przeglądanych produktów oraz produktów dodanych do koszyka. Pliki cookies własne wykorzystywane są również do obsługi mechanizmu odzyskiwania porzuconych koszyków.

W plikach cookies własnych przechowywana jest również informacja o zdefiniowanych przez Ciebie ustawieniach cookies dokonanych z poziomu mechanizmu do zarządzania plikami cookies.

Pliki cookies wykorzystujemy także do zapewnienia kompresji i pamięci podręcznej (cache), co znacznie przyspiesza proces ładowania witryny i poszczególnych podstron i zwiększa Twój komfort korzystania z niej.

# 16: Jakie pliki cookies podmiotów trzecich są wykorzystywane?

W ramach naszej witryny funkcjonują następujące pliki cookies podmiotów trzecich:

  • Google Analytics,
  • ShareThis – obsługuje Google Analytics,
  • Google DoubleClick,
  • Facebook Custom Audiences,
  • MailMunch,
  • SlideShare,

Szczegóły dotyczące poszczególnych plików cookies podmiotów trzecich opisane zostały poniżej.

Google Analytics (oraz dostarczane przez ShareThis)- szczegóły

Korzystamy z narzędzia Google Analytics zapewnianego przez Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA. Działania w tym zakresie realizujemy, opierając się na naszym prawnie uzasadnionym interesie, polegającym na tworzeniu statystyk i ich analizie w celu optymalizacji naszej witryny.

W celu korzystania z Google Analytics, przy pomocy wtyczki ShareThis, zaimplementowaliśmy w kodzie naszej strony specjalny kod śledzący Google Analytics. Kod śledzący wykorzystuje pliki cookies firmy Google LLC dotyczące usługi Google Analytics. W każdej chwili możesz zablokować kod śledzący Google Analytics, instalując dodatek do przeglądarki udostępniany przez Google: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.

Google Analytics w sposób automatyczny gromadzi informacje o Twoim korzystaniu z naszej strony. Zgromadzone w ten sposób informacje są najczęściej przekazywane do serwerów Google, które mogą znajdować się na całym świecie i tam są przechowywane.

Z uwagi na aktywowaną przez nas anonimizację adresu IP, Twój adres IP jest skracany przed przekazaniem dalej. Tylko w wyjątkowych przypadkach pełny adres IP jest przekazywany do serwerów Google i dopiero tam skracany. Zanonimizowany adres IP przekazany przez Twoją przeglądarkę w ramach Google Analytics co do zasady nie jest łączony z innymi danymi Google.

Podkreślamy, że w ramach Google Analytics nie gromadzimy jakichkolwiek danych, które pozwalałaby na Twoją identyfikację. W związku z tym, dane gromadzone w ramach Google Analytics nie mają dla nas charakteru danych osobowych. Informacje, do jakich mamy dostęp w ramach Google Analytics to, w szczególności:

  • informacje o systemie operacyjnym i przeglądarce internetowej, z której korzystasz,
  • podstrony, jakie przeglądasz w ramach j witryny,
  • czas spędzony w tej witrynie oraz na jej podstronach,
  • przejścia pomiędzy poszczególnymi podstronami,
  • źródło, z którego przechodzisz do naszej witryny.

Ponadto, korzystamy w ramach Google Analytics z następujących Funkcji Reklamowych:

  • raporty demograficzne i zainteresowań,
  • remarketing,
  • funkcje raportowania o reklamach, user-ID.

W ramach Funkcji Reklamowych również nie gromadzimy danych osobowych. Informacje, do jakich mamy dostęp, to, w szczególności:

  • przedział wieku, w którym się znajdujesz,
  • Twoja płeć,
  • Twoja przybliżona lokalizacja ograniczona do miejscowości,
  • Twoje zainteresowania określone na podstawie aktywności w sieci.

Usługi Google Analytics i Google Analytics 360 uzyskały certyfikat niezależnego standardu bezpieczeństwa ISO 27001. ISO 27001 jest jednym z najczęściej uznawanych standardów na świecie i poświadcza spełnianie odpowiednich wymogów przez systemy obsługujące Google Analytics i Google Analytics 360.

Jeżeli jesteś zainteresowany szczegółami związanymi z wykorzystywaniem przez Google danych z witryn i aplikacji, które korzystają z usług Google, zachęcamy do zapoznania się z tymi informacjami:  https://policies.google.com/technologies/partner-sites.

Google DoubleClick - szczegóły

Korzystamy z funkcji remarketingowych dostępnych w ramach systemu Google DoubleClik obsługiwanego przez Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA. Działania w tym zakresie realizujemy, opierając się na naszym prawnie uzasadnionym interesie, polegającym na marketingu własnych produktów lub usług.

Przy okazji odwiedzin naszej strony internetowej automatycznie pozostawiany jest w Twoim urządzeniu plik remarketing cookie firmy Google, który zbiera informacje na temat Twojej aktywności w naszej witrynie. Dzięki zgromadzonym w ten sposób informacjom jesteśmy w stanie wyświetlać Ci reklamy w ramach sieci Google w zależności od Twoich zachowań w naszym naszej witrynie. Przykładowo, jeżeli wyświetlisz jakiś produkt, informacja o tym fakcie zostanie odnotowana przez plik remarketing cookie, co sprawi, że będziemy mogli skierować do Ciebie reklamę dotyczącą tego produktu lub jakąkolwiek inną, którą uznamy za właściwą. Reklama ta zostanie wyświetlona Ci w ramach sieci Google podczas korzystania przez Ciebie z Internetu, przeglądania innych stron internetowych itp.

Analogicznie, po wyświetleniu Ci reklamy plik cookie DoubleClick będzie śledził Twoją aktywność w witrynie w celu mierzenia efektywności tej reklamy.

Podkreślamy, że my, korzystając z Google DoubleClick, nie gromadzimy jakichkolwiek danych, które pozwalałaby na Twoją identyfikację. Ewentualne zestawienie danych w taki sposób, że nabierają one charakteru danych osobowych, może być dokonywane po stronie Google, ale w tym zakresie nie ponosimy już za to odpowiedzialności, ponieważ Google realizuje te działania na podstawie umowy zawartej z Tobą jako użytkownikiem usług Google.

My, korzystając z Google DoubleClick, jesteśmy jedynie w stanie definiować grupy odbiorców, do których chcielibyśmy, by nasze reklamy docierały. Na tej podstawie Google podejmuje decyzję, kiedy i w jaki sposób zaprezentuje Ci naszą reklamę.

Dalsze przetwarzanie informacji ma miejsce tylko wtedy, gdy wyraziłeś zgodę wobec Google na łączenie historii przeglądania z Twoim kontem oraz wykorzystanie informacji z Twojego konta Google do personalizowania reklam, które wyświetlane są na stronach internetowych. W takiej sytuacji Google wykorzysta Twoje dane w celu stworzenia i zdefiniowania list grup docelowych dla celów remarketingu na różnych urządzeniach. W tym celu Google łączy tymczasowo zebrane informacje z innymi posiadanymi danymi, aby utworzyć grupy docelowe.

Jeżeli nie chcesz otrzymywać personalizowanych reklam, możesz zarządzać ustawieniami reklam bezpośrednio po stronie Google: https://adssettings.google.com/.

Jeżeli jesteś zainteresowany szczegółami związanymi z wykorzystywaniem przez Google danych z witryn i aplikacji, które korzystają z usług Google, zachęcamy do zapoznania się z tymi informacjami:  https://policies.google.com/technologies/partner-sites.

Facebook Custom Audiences – szczegóły

W ramach systemu reklam Facebook Ads zapewnianego przez Facebook Inc., 1601 S. California Ave., Palo Alto, CA 94304, USA, korzystamy z funkcji Niestandardowych Grup Odbiorców w celu kierowania do określonych grup użytkowników targetowanych przekazów reklamowych. Działania w tym zakresie realizujemy, opierając się na naszym prawnie uzasadnionym interesie, polegającym na marketingu własnych produktów lub usług.

W celu kierowania do Ciebie reklam spersonalizowanych pod kątem Twoich zachowań w naszej witrynie, zaimplementowaliśmy w ramach naszej strony Pixel Facebooka, który w sposób automatyczny gromadzi informacje o Twoim korzystaniu z naszej witryny. Zgromadzone w ten sposób informacje są najczęściej przekazywane do serwerów Facebooka, która mogą znajdować się na całym świecie, w szczególności w Stanach Zjednoczonych Ameryki (USA).

Informacje zbierane w ramach Pixela Facebooka są anonimowe, tj. nie pozwalają nam na Twoją identyfikację. W zależności od Twojej aktywności na naszych stronach możesz trafić do określonej grupy odbiorców, ale w żaden sposób nie identyfikujemy poszczególnych osób należących do tych grup.

Informujemy Cię jednak, że Facebook może łączyć zbierane informacje z innymi informacjami o Tobie zebranymi w ramach korzystania przez Ciebie z serwisu Facebook i wykorzystywać dla swoich własnych celów, w tym marketingowych. Takie działania Facebooka nie są już zależne od nas, a informacji o nich możesz szukać bezpośrednio w polityce prywatności Facebooka: https://www.facebook.com/privacy/explanation. Z poziomu swojego konta na Facebooku możesz również zarządzać swoimi ustawieniami prywatności. Tutaj znajdziesz przydatne informacje w tym zakresie: https://www.facebook.com/ads/settings.

MailMunch – szczegóły

Na blogu i podstronach tej witryny osadzane są formularze zapisu na newsletter za pomocą wtyczki MailMunch, dostarczanej przez SixMix LLC, 388 Market St, Suite 1300, San Francisco, CA 94111, USA.

Kiedy czytasz artykuły na blogu możesz spotkać się w nich z formularzami zapisu na newsletter, które jednocześnie umożliwiają Ci otrzymanie bezpłatnie wartościowych materiałów dodatkowych, poradników, lub zaproszeń. Te formularze oraz wyskakujące na różnych stronach okno zapisu na newsletter (pop-up) są obsługiwane przez wtyczkę MailMunch.

Wtyczka MailMunch wykorzystuje pliki cookies do monitorowania wyświetlonych Ci formularzy zapisu, Twoich działań polegających na zapisie (wypełnieniu formularza) lub zamiarze zamknięcia strony. Dane te są zbierane, byśmy mogli analizować skuteczność poszczególnych formularzy i proponować Ci jeszcze lepiej dopasowane bezpłatne materiały dodatkowe. Pliki cookies MailMunch śledzą też historię Twoich wizyt po to, aby nie wyświetlać Ci zbyt często wyskakujących okienek i aby Twoje korzystanie z witryny oraz bloga było komfortowe.

Dane zbierane przez te pliki cookies są w pełni anonimowe, tj. nie pozwalają nam na Twoją identyfikację.

Pliki cookies MailMunch są używane w celu dostarczenia Ci pełnej funkcjonalności witryny, komfortu korzystania z niej, a także dla zapewnienia nam wewnętrznych analiz skuteczności i doskonalenia propozycji dla Ciebie.

Więcej informacji na temat polityki prywatności MailMunch znajdziesz tutaj: https://legal.mailmunch.com/privacy/

SlideShare – szczegóły

Na naszych stronach osadzane są widgety SlideShare pozwalające Ci odtwarzać prezentacje dostępne w serwisie SlideShare bezpośrednio z naszych stron. Serwis SlideShare obsługiwany jest przez Scribd, Inc., a na terenie Europy przez Scribd Netherlands BV.

Bazując na informacjach udostępnianych przez SlideShare, pliki cookies wykorzystywane są wyłącznie, kiedy odtworzysz prezentację w serwisie SlideShare, do identyfikacji źródła, z którego przyszedłeś. Są to wyłącznie dane statystyczne, nie pozwalające na Twoją identyfikację.

Jeśli nie chcesz, aby Scribd rejestrował pliki cookies możesz całkowicie uniemożliwić załadowanie na stronie wtyczek stosując odpowiednie rozszerzenia dla Twojej przeglądarki, np. blokowanie skryptów.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie: https://www.slideshare.net/privacy

YouTube – szczegóły

Na naszych stronach osadzane są widgety YouTube pozwalające Ci odtwarzać nagrania dostępne w serwisie YouTube bezpośrednio z naszych stron. Serwis YouTube obsługiwany jest przez Google LLC.

Wideo osadzane są na stronie w trybie ochrony prywatności. Bazując na informacjach udostępnianych przez YouTube, oznacza to, że żadne pliki cookies nie są zapisywane na Twoim urządzeniu ani Google nie gromadzi jakichkolwiek informacji na Twój temat, dopóki nie odtworzysz nagrania.

Gdy odtwarzasz nagranie, YouTube zapisuje na Twoim urządzeniu pliki cookies i otrzymuje informacje, że odtworzyłeś nagranie z poziomu określonej strony internetowej, nawet jeśli nie posiadasz konta Google czy nie jesteś akurat zalogowany. Jeśli zalogowałeś się do konta Google, to usługodawca ten będzie mógł bezpośrednio przyporządkować wizytę na naszej stronie do Twojego konta. Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystania przez Google, jak również możliwość kontaktu oraz Twoje prawa w tym zakresie i możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę Twojej prywatności zostały opisane w polityce prywatności Google.

Jeśli nie chcesz, aby Google przyporządkowywał dane zebrane w trakcie odtwarzania wideo bezpośrednio Twojemu profilowi, przed odtworzeniem wideo musisz się wylogować ze swojego konta. Możesz również całkowicie uniemożliwić załadowanie na stronie wtyczek stosując odpowiednie rozszerzenia dla Twojej przeglądarki, np. blokowanie skryptów.

Informacje gromadzone w ramach plików cookies związanych z osadzonymi na naszych stronach filmami z serwisu YouTube wykorzystywane są przez Google w celu zapewnienia prawidłowego i bezpiecznego funkcjonowania widgetu, analizy i optymalizacji w zakresie świadczonych przez YouTube usług, jak również w celach personalizacji i reklamy.

Pamiętaj, że odtwarzając nagrania dostępne w serwisie YouTube, korzystasz z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Google LLC. Google LLC jest samodzielnym, niezależnym od nas podmiotem świadczącym na Twoją rzecz usługi drogą elektroniczną. Szczegółów w zakresie zasad korzystania z YouTube, w tym ochrony prywatności, możesz szukać w dokumentach udostępnianych bezpośrednio przez YouTube:

# 17: Czy śledzimy Twoje zachowania podejmowane w ramach naszej witryny?

Tak, korzystamy z narzędzi Google Analytics, Google DoubleClick oraz Facebook Custom Audiences, które wiążą się z gromadzeniem informacji na temat Twoich aktywności w naszej witrynie i sklepie. Narzędzia te zostały szczegółowo opisane w ramach pytania poświęconego plikom cookies podmiotów trzecich, dlatego nie będziemy powtarzać tych informacji również tutaj. Nie są to jednak dane osobowe, a jedynie informacje statystyczne. Są w pełni zanonimizowane i nie łączymy ich z danymi osobowymi.

# 18: Czy kierujemy do Ciebie targetowane reklamy?

Tak, korzystamy z Facebook Ads, w ramach których możemy kierować reklamy do określonych grup docelowych zdefiniowanych w oparciu o różne kryteria takie jak wiek, płeć, zainteresowania, zawód, praca, działania podejmowane uprzednio w ramach naszej witryny. Narzędzia te zostały szczegółowo opisane w ramach pytania poświęconego plikom cookies podmiotów trzecich, dlatego nie będziemy powtarzać tych informacji również tutaj.

# 19: W jaki sposób możesz zarządzać swoją prywatnością?

Odpowiedź na to pytanie znajduje się w wielu miejscach tej polityki prywatności przy okazji opisywania poszczególnych narzędzi, reklamy behawioralnej, zgody na cookies itp. Niemniej jednak, dla Twojej wygody zebraliśmy jeszcze raz te informacji w jednym miejscu. Poniżej znajdziesz listę możliwości zarządzania swoją prywatnością.

  • ustawienia cookies w ramach przeglądarki internetowej,
  • wtyczki do przeglądarek wspierające zarządzanie plikami cookies np. Ghostery,
  • dodatkowe oprogramowanie zarządzające plikami cookies,
  • tryb incognito w przeglądarce internetowej,
  • ustawienia reklamy behawioralnej, np. youronlinechoices.com,
  • Google Analytics Opt-out: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout,
  • Facebook Ads Settings: https://www.facebook.com/ads/settings

# 20: Czym są logi serwera?

Korzystanie z witryny wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywany jest witryna. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera.

Logi obejmują m.in. Twój adres IP, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym z jakiego korzystasz. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.

Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony i nie są wykorzystywane przez nas w celu Twojej identyfikacji.

Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania stroną i analizy oraz usuwania przyczyn ewentualnych błędów, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.

# 21: Czy jest jeszcze coś, o czym powinieneś wiedzieć?

Jak widzisz, tematyka przetwarzania danych osobowych, wykorzystywania plików cookies i zarządzania ogólnie pojętą prywatnością jest dość skomplikowana. Dołożyliśmy wszelkich starań by niniejszy dokument dostarczył Ci jak najdalej idącej wiedzy w ważnych dla Ciebie kwestiach. Jeżeli cokolwiek jest dla Ciebie niejasne, chcesz dowiedzieć się więcej lub po prostu porozmawiać o Twojej prywatności, napisz do nas na adres online@camina.pl

# 22: Czy ta polityka prywatności może podlegać zmianom?

Tak, możemy modyfikować tę politykę prywatności, w szczególności ze względu na zmiany technologiczne po stronie naszej witryny internetowej i sklepu oraz zmiany przepisów prawa. Jeżeli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem sklepu lub platformy kursowej, o każdej zmianie polityki prywatności otrzymasz wiadomość.

Ta wersja Polityki została zaktualizowana na dzień 31.08.2021. Wszystkie archiwalne wersje polityki prywatności podlinkowane są poniżej.

Archiwalne wersje Polityki prywatności i plików cookies