Jak przestać tkwić w miejscu i pchnąć Twój biznes w nowym kierunku?

Przeczytasz w 3 minut

Czasem mimo ciężkiej pracy i wysiłku masz poczucie, że tkwisz w miejscu. Co możesz zrobić, żeby ruszyć swój biznes do przodu? Jak ruszyć z miejsca? Jak obrać nowy kierunek?

Jeśli tkwisz w miejscu, a chcesz ruszyć  do przodu, to musisz przestać tracić czas na niepotrzebne i kosztowne działania.

Wyobraź sobie, że trafiasz w internecie na informację o szkoleniu „Jak rozwinąć grupę Facebook”. Albo „jak zaplanować tematy postów w social media”. Ktoś przysyła Ci mailem ofertę na zrobienie nowej, świeżej strony www, a ktoś inny zgłasza się z propozycją umieszczenia reklamy Twojej firmy w lokalnej gazecie lub katalogu firm.

Każda z tych propozycji wydaje się ważna i potrzebna. Każda wymaga czasu i pieniędzy. Ale zależy Ci na wzroście sprzedaży, więc angażujesz się w to. Inwestujesz w reklamę, szkolisz się, próbujesz wdrażać nowe techniki. I tylko…

Aby ruszyć biznes do przodu trzeba wyjść z chaosu działań

Aby ruszyć biznes do przodu trzeba wyjść z chaosu działań

Twój biznes stoi w miejscu. TY jesteś coraz bardziej zabiegany, gotówka topnieje, a spektakularnych efektów brak.

Zaczynasz więc szukać przyczyny problemów gdzie indziej. Idziesz na kolejny kurs o ustalaniu cen, zmieniasz cennik. Szukasz nowych możliwości zarobienia, nowych kontaktów. Widzisz, że inni korzystają z networkingu, w takim razie Ty też próbujesz.

Nieudane rekrutacje

Zwykle po kilku takich próbach, a czasem jeszcze przed nimi, wpadasz na pomysł „sprzedaż to nie moja bajka, potrzebuję zatrudnić kogoś, kto zrobi to za mnie”.
I zaczynasz szukać „kogoś”. Najlepiej, żeby nie był zbyt drogi, bo na takiego Cię nie stać. Najlepiej, żeby znał się doskonale na sprzedawaniu, był oddany i zaangażowany w rozwój Twojej firmy, Twojego produktu, Twojej marki.

Pomijając już kwestię, czy taki idealny sprzedawca faktycznie istnieje i zechce pracować dla Ciebie za niewielkie pieniądze, załóżmy, że go zatrudnisz. I…

I nastąpi pat, bo TY, czyli jego pracodawca, nie masz zbytniego pojęcia JAK sprzedawać Twój produkt.

  • nie przygotowałeś strategii sprzedaży;
  • nie wiesz, w jaki sposób chcesz ten produkt pozycjonować;
  • nie wiesz, w jaki sposób chcesz ten produkt reklamować;
  • nie wiesz czym się wyróżniać i do kogo trafiać;
  • nie wiesz jakich klientów chcesz obsługiwać, a jakich nie;
  • nie wiesz jaki jest Twój cel i w jaki sposób chcesz go osiągnąć.

Dodatkowo, nie potrafisz wytyczyć kierunków swojemu pracownikowi.

W takiej sytuacji, jeśli jest to specjalista, zacznie najlepiej jak potrafi, wdrażać swoje własne strategie i sposoby. Być może niezgodne z innymi Twoimi działaniami. Być może nawet sprzeczne z wcześniejszym sposobem obsługi klientów. Twoja firma, marka i reputacja na rynku zamiast zyskać – tylko stracą.
Jeżeli zatrudnisz kogoś mniej doświadczonego – po prostu ugrzęźnie w miejscu oczekując na instrukcje, a Ty wpadniesz w jeszcze większą frustrację.

Jak ruszyć biznes do przodu?

Wszystkie te działania mają ze sobą coś wspólnego: są kosztowne, czasochłonne, ale nie zmieniają sytuacji, w jakiej się znajdujesz! Nie pchają Twojego biznesu ani o krok do przodu!

Prawdziwa przyczyna jest jedna: Nie znalazłeś czasu na zastanowienie się nad swoimi celami i strategią ich osiągnięcia.

Podejmujesz różne działania, realizujesz każdy pomysł, bez sprawdzania, czy są spójne z tym, co naprawdę jest dla Twojego biznesu najważniejsze, co chcesz osiągnąć. Nadajesz każdemu z zadań jednakowy priorytet, bo nie wiesz, które faktycznie najszybciej doprowadzą do Twojego celu. Realizujesz działania, chwytasz różne narzędzia, zajmujesz się zabezpieczeniem podstaw, a tracisz z oczu cel.

Aby Twój biznes naprawdę ruszył do przodu nie musisz znać szczegółowo wszystkich narzędzi i technik. Nie musisz samodzielnie wykonywać wszystkich działań.
Ale MUSISZ WYZNACZYĆ CEL, do którego zmierza Twój biznes, wiedzieć W JAKI SPOSÓB ten cel chcesz OSIĄGNĄĆ i mieć JASNY OBRAZ jakie narzędzia, działania i zasoby są do tego niezbędne, a które możesz pominąć lub potraktować pobieżnie.

Obejrzyj na konkretnym przykładzie dotyczącym rozwoju sprzedaży, jak podejść do takiego zadania. Opisuję moje własne plany związane z przygotowaniami do wdrożenia nowego produktu. Kliknij tutaj, aby pobrać schemat przejścia od celu do konkretnych działań z opisem.

Więcej na ten temat mówię w nagraniu:

 

Jeżeli Twoja firma zatrudnia mniej niż 5 osób, to możesz skorzystać z mojego doradztwa w specjalnej kompaktowej formie, zaprojektowanej dla właścicieli najmniejszych firm Doradztwo biznesowe SMART

 

Fot.: © corund / Fotolia

Twoi znajomi też powinni to przeczytać? Śmiało, daj im znać!
Posted in Strategia i rozwój and tagged .