Jak zbudować prawdziwy biznes?

Przeczytasz w 2 minut

Czy wiesz, jak zbudować prawdziwy biznes? Co odróżnia tych, którzy tworzą sobie bardzo angażujące i stresujące miejsce pracy od tych, którzy osiągają prawdziwy, liczony w okrągłych sumach z duża ilością zer – sukces?

Czy nie chciałbyś mieć kilku dochodowych biznesów, jednego z największych jachtów na świecie, być właścicielem holdingu z biurami w Luksemburgu, Dubaju i Londynie, swobodnie realizować kolejne swoje biznesowe pomysły i nigdy nie martwić się o brak pieniędzy na ich rozwój?

Pewnie większość tych, którzy prowadzą jakąś firmę, tak by chciała. A nawet, jeśli uznają to za mało prawdopodobne w swoim przypadku, to taka, potencjalna, możliwość jawi się jako kusząca.

Dlaczego tak wielu zakłada firmy, a tak niewielu udaje się zbudować prawdziwy biznes?

Czy różnica tkwi w szczęściu, w układach, ciężkiej pracy czy w nawykach? A może w umiejętnościach lub ich braku?

Czytałeś „Kwadrant przepływu pieniędzy“? Jeśli nie, to jest to lektura obowiązkowa.

Autor, Robert Kiyosaki, tłumaczy w tej książce swoją teorię na temat różnych typów ludzi – różnych podejść do pracy i zarabiania pieniędzy. Wyróżnia kwadranty Pracowników, Samozatrudnionych, Właścicieli Biznesu i Inwestorów. I tak naprawdę różnica pomiędzy każdą z grup nie polega na tym, czym się zajmują i jak to wygląda z zewnatrz. Ale na tym, co ich motywuje, do czego dążą i jak to zdobywają.

Jesteś samozatrudnionym czy właścicielem BIZNESU?

Jeżeli czytasz mój blog, to prawdopodobnie należysz do grupy Samozatrudnionych, być może – Właścicieli Biznesu. Co ich odróżnia?

I jedni i drudzy są przedsiębiorczy. Bez tego nie wyszliby poza pracę etatową. Każdy z tej grupy wykrzesał z siebie pierwiastek przedsiębiorczości i spróbował zrobić coś swojego po swojemu i dla siebie. Pokonał wiele przeszkód i sam wytycza swoją drogę.

Ale…

Robert Kiyosaki definiuje Samozatrudnionego jako tego, który jest właścicielem stanowiska pracy (dla siebie). Ale Właściciela Biznesu – jako tego, który jest właścicielem swojego systemu i ludzie pracują dla niego. Widzisz różnicę?

Większość przedsiębiorców to samozatrudnieni, którzy dają co prawda pracę kilku osobom, rozwijają swój biznes, na ile to jest możliwe, ale nadal pozostają głównym zatrudnionym tego biznesu. Nigdy się od niego nie uwalniając.

Jak zbudować biznes?

Uwolnienie Twojego czasu i potencjału jest możliwe dopiero, kiedy zaczniesz tworzyć BIZNES.

Jak?

Myślę, że podstawowy pierwszy krok, jaki trzeba wykonać, zanim jeszcze ustalisz cel „Zbuduję Biznes“, zanim zaczniesz budować system, zanim zrobisz cokolwiek innego… to zweryfikować Twoje nastawienie do rzeczywistości.

Czy jesteś reaktorem czy inicjatorem?

Jak zbudować biznes? To najlepszy czas, żeby zacząć...

To podstawowe pytanie, bez którego nie ruszysz dalej. I podstawowa różnica między kwadrantem drugim i trzecim (według Roberta Kiyosaki). Można powiedzieć, że to dwa odcienie przedsiębiorczości, od której wszystko się zaczęło.

Jak rozwija się Twoje przedsiębiorstwo? Czy i jak wyznaczasz kierunki i cele działań? Jak reagujesz na przeszkody? Czekasz na rozwój wydarzeń, rejestrujesz, co się zdarzyło i wymyślasz sposoby radzenia sobie z tym? Analizujesz szanse i zagrożenia, niwelujesz słabości?

A może idziesz dalej i zaczynasz od stworzenia wizji przyszłości, a później kreujesz ją sam? Opracowujesz plan i małymi krokami przekształcasz tę wizję w rzeczywistość?

Pierwszy odcień przedsiębiorczości to twórcza reakcja na to, co się już wydarzyło i na to, co się właśnie wydarza. To wykorzystywanie czasu, miejsca i możliwości, które się właśnie pojawiły.

Drugi – to proaktywne szukanie sposobów na realizację tego, co być może dzisiaj wydaje się niemożliwe, ale czego zalążek już tkwi w naszej głowie. To kreowanie przyszłości i przewodzenie zmianom.

Obie drogi są dla ludzi i obie są ważne i potrzebne. Do Ciebie należy wybór, którą pójdziesz.

W blogu Alchemia Zarządzania mówię o tej drugiej ścieżki – kiedy Ty kreujesz swoją przyszłość!

 

Fot.: © tashatuvango / Fotolia

Twoi znajomi też powinni to przeczytać? Śmiało, daj im znać!
Posted in Strategia i rozwój and tagged , .