O równowadze marketing a zarabianie

Przeczytasz w 2 minut

Czasem sława i wizerunek przesłaniają Ci to, co jest absolutnie kluczowe dla powodzenia. Marketing to nie to samo co zarabianie. A od zarabiania zależy czy i w jakiej kondycji Twoja firma będzie istnieć.

Dzisiaj uchylam Ci rąbka tajemnicy 🙂 O czym rozmawiam z klientami w czasie spotkań. Przykład. Jeden z wielu, które są dla mnie inspiracją do głębszych rozważań. Temat, który i dla Ciebie może być odkryciem. Spojrzeniem z zupełnie nowej strony na to, co robisz.

Bardzo często, kiedy prowadzisz biznes, dajesz się nabrać na sprytne kłamstwo. Że najważniejsze, to dać się poznać potencjalnym klientom. Że najważniejsze, to dbać o „wizerunek” firmy. Najważniejsze, to mieć strategię PR i świadomie budować markę.

To wszystko są bardzo ważne elementy. Niezbędne. Potrzebne. Bez nich nie ruszysz.

Ale zbyt często przesłaniają kwestie znacznie ważniejsze. Kluczowe dla powodzenia.

Sława nie uczyni Cię bogatym!

Jeżeli miałabyś zapamiętać z mojej dzisiejszej wiadomości do Ciebie jedno zdanie, to niech to będzie to zdanie: „Sława nie uczyni Cię bogatym.”

Przede wszystkim nie ma znaczenia, jak duże będziesz mieć zasięgi, jak często ludzie będą czytać Twój newsletter, jak wiele wydasz na reklamę lub jak luksusowo będzie wyglądać siedziba Twojej firmy. Jak często będą o Tobie lub Twojej firmie pisać w prasie albo zapraszać Cię do telewizji śniadaniowej. Nie ma znaczenia iloma różnymi kanałami będziesz docierać do ludzi ani jak duża i widoczna będzie flota firmowych samochodów.

Dlatego, kiedy prowadzisz biznes, to największe znaczenie ma to, czy ten biznes zarabia i jak wiele zarabia. Czy te zyski rosną. Czy sprzedajesz i za ile sprzedajesz. Jak stabilna jest baza klientów i jak powtarzalne przychody ze sprzedaży.

A to jest to, co decyduje o tym, która firma z sukcesem działa przez długie lata, a która bankrutuje. Marketing to nie zarabianie.

Różnica między bankrutem a zwycięzcą

O równowadze: marketing a zarabianieTo, co odróżnia firmę, która bankrutuje od tej, która z sukcesem zdobywa nowe przestrzenie rynku to nie jest sława, wizerunek, marka ani rozbudowany marketing. Nie jest to również wielkość firmy (kolosy upadają równie szybko jak małe firmy).

Tym, co odróżnia te dwa rodzaje firm jest jakość zarządzania. Tym, co je odróżnia jest stabilność finansowa. Efektywność działania. Zgranie zespołu. Sprawna sprzedaż. Dobre relacje z klientami. Stałe weryfikowanie rentowności i panowanie nad płynnością.

Oczywiście, że marketing, PR, budowanie marki, piękne biura i jednolite uniformy pracowników pomagają budować wizerunek i, docelowo, podbijać sprzedaż. Ale tylko pomagają.

Ostatecznie o sukcesie decyduje to, jak wiele wysiłku wkładasz w bycie znanym versus jak wiele wysiłku i uwagi wkładasz w generowanie pieniędzy.

A jak to jest u Ciebie?

Marketing czy zarabianie?

Jeśli chcesz zająć się wreszcie tym obszarem u siebie, zacząć sprzedawać więcej i robić to skutecznie, to proponuję zacząć od kompleksowego artykuła na moim blogu Jak skutecznie sprzedawać w małej firmie? Kompletny plan od A do Z

Jeżeli chcesz popracować bardziej nad tym, jak stabilna jest Twoja firma, jak dobrze jest zorganizowana i zarządzana, to mam dla Ciebie dwie propozycje do wyboru:

 

Twoi znajomi też powinni to przeczytać? Śmiało, daj im znać!
Posted in Strategia i rozwój, Sprzedaż i marketing.